Andningen är viktig i tibetansk yoga

 sittande buddah

Mellanandning stå med benen lätt isär och händerna vid höfterna. Ta ett långt djupt andetag in genom näsan och andas långsamt ut genom munnen formad som ett o runt ett sugrör. Detta hjälper till att öka syra/basbalansen i blodet, som styr och reglerar en massa olika detaljer i kroppens funktioner.

 

Andas in i början av en övning, hålla andan för att sedan andas ut. Kan vara svårt i början men träning ger färdighet.

Själv håller jobbar jag med att hitta formen för en fördjupande webbaserad kurs i Tibetansk yoga, för de som hållit på ett tag…spännande men jag får också slita mitt hår …då tekniken inte alltid vill som jag vill. Utövar du Tibetansk yoga och har frågor eller funderingar över något? Skriv i kommentarsfältet eller mejl mig ewy@ewylindgrenhenningstedt.se

 

Här en länk för att varva ner

Varva ner

och en länk till

Snabbkurs i Tibetansk yogaewy nära hö

Vi hörs/Ewy

 

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

3 487Spamkommentarer blockerade hittillsSpam Free Wordpress